måndag 10 augusti 2009

Skörd i växthuset



Nu har jag semester igen. Härligt att bara ta det lugnt. Då passar jag på att skörda lite i växthuset. Där har jag massor av kryddor som blommar just nu i vackra färger. Den rosablommande växten på bilden är en thaibasilika. I år ska jag prova att frysa in så att man får njuta av sommaren länge... :)
I´m enjoying another week of vacation. And today I´ve been enjoying my green house where all the spices are blossoming right now. The pink flower in the pic is a thai basil. I´ll try to put some of the spices in my freezer to be able to enjoy the summer longer...

2 kommentarer:

  1. Tack för dina rara ord på min blogg,men va mycke härliga kryddor du har i ditt växthus,kul att kunna ta reda på egna kryddor.
    kram o ha det så gott
    ninni

    SvaraRadera
  2. Deilig med ferie og å kose seg i drivhuset må jo gi mye ny energi.
    Nydelige urter du viser.
    Jeg skal også ha ferie denne uken og drar snart til Skåne og København for noen dager.
    Klem...Ellen

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails