torsdag 13 augusti 2009

ICA lite schizofrent???


Den ena handen vet inte vad den andra gör, eller? Skrattade gott åt ICAs utskick idag. De vill att jag köper en kasse designad av klädföretaget Dagmar som visar att jag bryr mig om miljön, samtidigt som de vill att jag köper engångstallrikar och flygresor på samma lilla A4!!!

"Visa att du bryr dig! Skaffa årets snyggaste miljökasse!" "Designens tema är I Care och ett öga som ska symbolisera och påminna dig och din omgivning att vi alla kan hjälpa till att påverka miljön"

Jag använder själv engångstallrikar ibland och ska flyga till Malaysia i vår. Det är inte det att jag vill ha bort såna saker. Men jag blir trött på när företagen ska rida på "miljötänkvågen" och kränga designade prylar som människor kan bära runt och visa hur miljövänliga de minsann är. Jag uppskattar hellre ärlighet. Kan man få lite sånt tack? Och hur många ICApoäng är det på det?
Never mind this. I just complain over a Swedish food company and their dishonest with the environmental issue. They want me to buy a bag that shows I care for the environment on the same add as they want me to purchase paper plates and trips with airplanes.... Totally off topic :)

1 kommentar:

  1. Hej, ja detta var inte så klokt tänkt! Kul att du tittat in på min sida!
    Ha det gott!
    Anna-Karin

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails